Fyra små rätter

Jag hatar Umas så mycket. Jag hatar att jag kan nästan alla ingångsnummerna och vet vilka avdelningar som är där bara för att jag har hållt för många vänner i handen, operarat ett öga, nattvakat över mormor som aldrig kom hem och hälsar på morfar och farfar med ungefär ett års mellanrum. Det där sjukhuset suger åt sig allt som jag tycker om och skickar ut en lite svagare person med mindre tid kvar. Jag hatar det.

kina

så jag gick till kinarestaurangen på möllan och åt en fyra små rätter och stekt ris för att vagga in mig själv i någon falsk barndomstrygghet. den maten känns så slutet på 80-talet, och jag har nog inte ätit den sen dess, när farfar och jag letade smultron och myrstackar i skogen istället för att jag som nu sitter på stolen bredvid sängen och han har alla slangarna och världens största oprationsärr på magen.

Kommentera

