Frusna knän tinades upp med curry & cayenne

Mina knän höll fullständigt på att förfrysa när jag cyklade hem från jobbet idag. Kände att jag behövde något rykande varmt och hett, därför fastnade blicken direkt på curry- och cayenneburkarna i köket.

Fisk var det enda jag hade i frysen. Resultatet? En fiskgryta med curry,cayenne och persilja.

Koka potatis och ägg för sig.

Bryn champinjoner, persilja, cayenne och curry i smör.

Salt, peppar, mellangrädde och sjud ett tag.

När potatisen är färdig, släng i halvtinade fiskblock i valfria bitar.

Ännu mer cayenne och toppa grytan med persilja, hackade ägg och små tomater.

Här är enda gången jag tycker det fungerar med kombon ägg och tomater. Vet inte om det är värmen som gör att smakerna funkar ihop, annars är det gräsligt äckligt, typ en macka med ägg och tomat.

Detta var iallafall fantastiskt gott, hann inte fota, kom på det när allt var uppätet.

8 responses to “Frusna knän tinades upp med curry & cayenne

  1. Fast äggröra och tomat är gott. Och konstigt nog är kirresill gott. Och kinesiskt saltat ägg med tomat på macka. Men det är SVÅRT.

  2. Tomat + ägg = urk!
    Särskilt om tomaten är varm och bränner sönder gommen. Eller kall och dålig kontrast med ägget…
    Fast jag tror på ditt undantag Linda!

  3. Äggröra med stekt tomat är gott! Och en kaviarmacka med ägg o tomat är ju ljuvligt! Har däremot väldigt svårt att få varm tomatsås och ägg att funka ihop, blä.

  4. Äggröra och tomat funkar om det är ugnsbakade tomater, gärna med färska örter på. Men annars… nej då har jag nog lång väg kvar att få den kombon att bli bra.

  5. Alltså ni måste åka till Göteborg och titta. Där är ägg och tomat pålägg på grovt bröd – överallt. Jag vet att jag har pratat om det innan, men det är så himla konstigt. Det måste ju sälja.

  6. ja göteborgarna är ju kända för sin goda smak…
    kristin, du är ju inte riktig nånstans, kaviar och tomat? jag döööör!

  7. Ägg+tomat+dill+majonäs= bästa mackan någonsin. Har ni verkligen inte fattat det??

  8. Pingback: Kampen mot ägg och tomat « pre-tequila

Kommentera

