Världens bästa kompis

Jag jobbade 14-00.30 både lördag och söndag. Alltså var jag lite trött när jag vid halv nio imorse snubblade till bussen. Telefonen ringde, och det blev taxi och dramatik och upprörda känslor som jag skulle skriva om på ett vettigt sätt urtrött. Dessutom jaga lokala politiker (gjorde min första Ilmar. Det var inte så spännande.)  och förutom goda kycklingwontons till lunch var det mesta misär.

vanilj

Tills jag fick brev i internposten. Ni vet ett sånt där kuvert med överstrukna namn som går runt runt. Världens bästa Kinga skickade vaniljstänger direkt från Indien (via Krusegatan) och nu har jag luktat och tänkt och luktat och tänkt. Två frågor:

1. Kan doft ta slut av att man luktar för mycket?

2. Vad ska jag göra med dem?

2 responses to “Världens bästa kompis

  1. Har inte Jamie Oliver nåt bra svar på det?

  2. pannacotta!

Kommentera

