Russin med müsli

Det är svårt att hitta en bra och god müsli. Jag har provat en massa olika sorter och den som är bäst är Axa gold men, det betyder inte att den är super den heller.

För oftast känns det som om man äter russin med müsli. Den innehåller extremt mycket russin och alla andra goda ingredienser, som hasselnötter och kokosflarn, försvinner eftersom russinsmaken tar över helt.

Så här såg min frukostskål ut efter jag tagit ut majoriteten av russinen…

musli01

 och ni ser ju vilken hög de bildar!

musli02

Om någon har förslag på köpmüsli, för veckor när man inte orkar göra sin egen, så släng iväg en kommentar!

De ska dock innehålla nötter, müsli utan nötter är ingen hit.

8 responses to “Russin med müsli

  1. Jag måste faktiskt slå ett slag för Euroshopper! Ja ni hörde rätt. Jag har alltid, alltid hatat det märket men när det kommer till musli är de helt enkelt bra. Lite tillsatt socker i jämförelse med andra musli, färre russin (har jag iaf fått intrycket av) hela valnötter och diverse annat som smakar bra. Tycker jag.

  2. Vilket bra tips! Euroshopper brukar annars vara no no men deras müsli ska jag titta efter nästa gång. Lyxigt med valnötter…

  3. Start hasselnöt är toppen 😀

  4. Jag gillar choklad till frukost.

  5. annattillexempel

    jag blandar Axa gold med Icas ekologiska fruktmüsli. den innehållerväldigt få -men i gengäld stora- russin. varning dock för att solrosfröna i den ekologiska kan störa kokossmaken i ”gold”.

  6. Det låter som en bra kombo! Kom precis på att Coops egna müsli är ännu bättre än gold, men den finns inte i alla coop-affärer. Den har perfekt avvägning av både russin och hasselnötter.

  7. Jag letar efter det motsatta – müsli utan nötter, solrosfrön och majs. Födoämnesallergi är aldrig så besvärlig som när det kommer till müsli.

  8. Shit Anja, det var en utmaning, ska verkligen kolla efter ett alternativ i affärena! I och för sig känns det nog som att egengjord müsli måste vara det bästa.
    Du kan ju ha torkade bär i, eller att du toppar med färska bär. Tranbär eller gojibär kanske? Torkade äppelskivor är också gott.

Kommentera

