Äggröra goes Indian

Jag är inte lite avundsjuk på att Kinga ligger på en strand någonstans i Goa och trycker i sig den ena godsaken efter den andra.

Därför försökte jag hotta upp min stackars äggröra idag med lite garam masala. Jag blundade när jag åt den för att låtsas att jag satt bredvid Kinga istället för i mitt kök i ett Malmö som dränks i regn.

Fräs upp chili, salladslök, färskriven ingefära och garam masala i lite solrosolja.

När det har gottat till sig slänger du i massor av söta körsbärstomater som du finhackat.

Låt röran puttra ett tag, ta sedan upp den och häll istället i äggen som görs till en äggröra. Lägg sedan i tomatröran igen, blanda ihop allt och toppa med massor av färsk koriander.

Jag vet, inte ens i närheten av Kingas matäventyr, men måste försöka hålla modet uppe. Det är tre regniga månader kvar.

lstindiskaggrora

Kommentera

