Kinga hälsar…

Hon är i Indien. Haha. Det är roligt för hon har semester. Och väljer så klart nyhetslandet nummer 1. Tror inte hon jobbar dock. Tidningen har en korre där. Och jag får sådana här sms:

22.30
Hahaha jag försöker o försöker gå hem, har stannat tredje gången för o äta.

——————-

23.48
Min sista middag idag va kyckling ingojjad m galna mängder vitlök, grön chili och mynta mortlat t tjock grön smet. Mmm.

——————-

Visst lät det gott det där sista. Jag gjorde en egen till middag.

Goakyckling från Möllangron

2 stora kycklingfiléer
1 grön paprika
2 gröna chili
4 vitlöksklyftor
1 tumme ingefära
1 näve persilja
1 kruka mynta

olivolja
gurkmeja
salt
peppar

Gör så här:
Strimla kyckling. Mixa paprika, chili med kärnor, persilja, vitlök, ingefära och mynta. Stek kycklingen på hög värme i olja. Rör ner det gröna, blanda i gurkmeja, salta och peppra. Ät med couscous, turkyoggi och mogna tomater.

2 responses to “Kinga hälsar…

  1. Pre-Tequila har fått en utmärkelse i min blogg. In och läs mer:)

  2. Jag tror gojjan hade akt med kyckligen i het ugn. Sjalva kycklingen var ocksa snittad sa att det kom in overallt. Proportionerna kanns helt ratt.

Kommentera

