Bästa brunchen i Malmö just nu

Den finns enligt mig på Restaurang Smak i Malmö på Konsthallen.

De har inte tusentals olika saker så att man får huvudvärk när man står i kön och har värsta beslutsångesten över vad man ska lägga på tallriken och sedan smakar allt ändå halvdant.

Nej här har de finfina grejer, helt överblickbart och både köttälskare och veggisar blir nöjda.

Eftersom det bara var jag i mitt sällskap som äter kött fick vi även in de här rörorna med gryn som mathavre och couscous. Bilden suger men jag var så jäkla hungrig att jag inte kunde fokusera.

lstbrunchsmak

Jag gick främst in för äggröran med vinägerfläsk, lammchili med yoghurt och tupplår med ingefära, curry och koriander.

Dessutom kunde man spana på kändisar, Per Sinding Larsen satt där med sin laptop och såg väldigt busy ut, även om jag undrar hur han kunde koncentrera sig. Han satte sig i barnavdelningen, och det var många barn i lördags.

Deras pannkakor får också högsta betyg, för att:

1. De var små och naggande goda, nästan som plättar och det känns mycket lyxigare.

2.  Istället för jordgubbssylt och grädde som många andra brunchställen har, och som jag inte alls tycker funkar, det ska man ju ha till typ pannkakorna efter ärtsoppan, så hade de äkta lönnsirap, och det sitter fint på brunchpannkakan.

Nästa helg ska vi till brunchen på Café Ceder. Det är favoritkvarterskrogen fortfarande så den ska bli spännande att prova. Återkommer med recension.

Deras lunch har blivit recenserad av Lunch i Malmö för er som inte varit där.

6 responses to “Bästa brunchen i Malmö just nu

  1. Ha, jag har också spanat på psl i helgen. Fast i Göteborg.

  2. Vem 17 är den där Per? Jag kanske oxå har sett honom.

  3. Hittar ingen prisuppgift, vad kostar kalaset?

  4. Brunchen kostar 135 spänn. Dyrt, helt klart även om te och kaffe ingår, dock inte juice vilket känns fattigt. Men trots det så är det helt klart värt det. Många bruncher i stan kostar runt 100-lappen, men den här är så bra än mycket annat, jag tycker det är värt de extra 35 kronorna.

  5. Pingback: Hela magen jublar på Lemongrass « pre-tequila

Kommentera

