Inte en dröm!

Det här samtalet ägde rum ca kl 02.20 natten till lördag på en kinkyfest på Inkonst. Jag och kanske tio kollegor hamnade där efter vår firmafest. Jag hade glömt, men sedan i dag dök det plötsligt upp i hjärnan under surrealistiska omständigheter.

Kollegan Karin:

– Kinga. Det är en sak jag har tänkt mycket på men jag vet inte hur jag ska säga det. 

(Hennes blick flackar mellan de hånglande människorna i minimala lackkläder som omger oss, hennes pojkvän och våra kolleger i baren.) 

– Berätta!

– Alltså, jag läser ju eran blogg. 

– Mm?

– Och jag blir så sugen. Och eh, jag undrar… får jag komma hem till dig på middag någon gång?

– Ja! Jättekul! Gärna! Vad vill du ha?

– Alltså. Jag vet inte hur jag ska säga det här. (Mera flackande med blicken och djupt sväljande.)

– Säg!

– Bara du inte blir arg.

– Vadå varför ska jag bli arg?

– Jag äter inte kött. 

Ridå. 

 

(Karin om något behöver korrigeras här, så varsågod och gå loss i kommentarsfältet. Jag var inte helt nykter, men visst hände det här på riktigt?)

4 responses to “Inte en dröm!

  1. Det hände, Kinga! När jag hade börjat bjuda in mig själv såg jag plötsligt bilderna på de styckade djuren framför mig och insåg att jag kanske höll på att begå ett stort misstag. Men nu gratulerar jag mig själv och ser fram emot det som komma skall.

  2. Hur kommer det sig att du var på en pervofest och inte ens kom på tanken att iallafall sms:a och fråga vart jag höll hus?

  3. Pingback: Fixyouappa sprider sig « pre-tequila

  4. Pingback: Saffransbomber och granater « pre-tequila

Kommentera

