Go with the gorgeous plums

Min kompis ringer.

Hej, är på väg hem till dig nu och vill fika. Jag förväntar mig hembakat. Ses snart, klick.

Den jäveln hetsar mig nu i och med bloggen. Särskilt som hon är värsta housewifen som bakar konstant och alltid lyckas.

Ok, det är bara att köra. Det första som dök upp i min hjärna var sockerkaka. Men på något sätt tar det emot att göra en vanlig tråksockerkaka. Speciellt till elitbakerskan.

Min blick föll på fruktfatet där favoritplommonen, som varannan dag inhandlas på Värnhems frukt och grönt på väg hem efter jobbet, låg och fläkte upp sig.

Så jag tog de mjuka, lila plommonen och tryckte ut kärnorna. Skivade dem och la dem i botten som en solfjäder, lite sådär Leilaaktigt.

På med sockerkakssmeten och in i ugnen.

This is the result.

Jäkligt mycket snyggare med plommonen och lite sockerpuder än vanlig tråksockerkaka.

Och gott med eftersom det blir lite syrligt.

Kommentera

