Mat och maginfluensa – ingen sexig kombo

Måste vara ngt med mitt immunförsvar. Kom tillbaka från förkylningsinfluensa, var en dag på jobbet och sedan, på natten, sådana magkramper att jag inte ens fick lugn av att läsa La Pizza av Nikko Amandonicos.

Maginfluensa, ja då kvittar det hur manisk man är i mat annars.

Detta är vad jag har ätit sedan torsdags kväll.

Två liter nyponsoppa

8 skivor av det fluffigaste rostebrödet som går att köpa (inget pålägg förutom smör på 2 st)

En halv banan

Vatten

Idag känner jag mig dock friskare och har ätit en rostemacka med ost och lite ingefärate.

Är det någon som har tips på snäll mat för en utmattad mage, tveka inte, give it to me!

3 responses to “Mat och maginfluensa – ingen sexig kombo

  1. Det är svårt att inte gilla den här bloggen-men tycker du har otur som är krasslig igen. Tyvärr dålig på sjukmat. Krya på dig

  2. Försök äta kokt mat.. Typ kokt potatis å torsk. Rostat bröd är bra. Precis som blåbärssoppa och skorpor. Hoppas du kryar på dig…

  3. Kokt ris! Ingen jäkla fullkornsvariant, utan vanligt vitt. Hur snällt som helst (tråkigt förvisso, men med magen full av influensa kanske det inte behöver vara så spännande).

Kommentera

