Anna Skipper is sexy back

Äntligen har Anna Skipper kommit tillbaka i rutan med sin lite spydiga, förmätna röst – hon har ju så rätt, så rätt, så varför ska hon inte få vara bossig.

Dags att frossa i hennes dietfasoner och hennes ingående tarmgenomgångar, idag ska hennes offer tvingas till obligatorisk tarmdrink. 

Till detta program passar det bra med en mastodontbit av världens godaste morotskaka som jag svängde ihop lite lätt igår kväll mellan middagslagning, tvättning och duschning.

Morotskaka efter recept av Anna och Fanny Bergenström från boken Under valnötsträdet

(Boken fungerar också vid misstanke om depression i januari-febr. Titta då på bilderna och visualisera att det är just du som lever under det där j-la trädet)

100 g hackade nötter

3 rivna morötter

3 dl socker, häften farin

1/2 tsk salt

2 dl solrosolja

3 medelstora ägg

3 1/2 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver + 1 tsk bikarbonat (jag vet att det är samma sak men det ska vara både och god dammit!)

1 tsk kanel

Glasyr görs av:

400 gr piladelphiaost

1 1/2 dl florsocker

4 msk pressad citronsaft

Smörj och bröa kakform. Hacka valnötter och riv morötter. Vispa olja, salt och socker, rör ned ett ägg i taget, tillsätt valnötter och morötter. Blanda mjöl, bakpulver, bikarbonat och kanel och vänd ned det i smeten.

Häll i formen grädda ca 40 min i 180 grader.

När kakan har svalnat breds glasyren på.

Bild på mästerverket kommer senare, glömde mobilsladden på jobbet.

4 responses to “Anna Skipper is sexy back

  1. Just det här med att anna skipper gräver i allas bajs. hardcore.

  2. Jag har nu ändrat min blogg-jag ber om ursäkt och gör avbön

  3. Komemr dessutom notera det i nästa inlägg-himla kul blogg

  4. Det är så fint att vår blogg är all about tits and ass. Kan vi ha det som tagline under pre-tequila? Hörrni, jag menar på riktigt.
    Linda kan du länka till den där Anna Skipper?

Kommentera

