Mister macmuffin

Jag har en osund relation till egg mcmuffin. alltså en obehaglig besatthet, lite stalkarvarning.

det oroar mig lite. jag vet att nån läskig typ i en läskig bok har samma problem. kanske är det i american pyscho.

sen några år finns mcmuffin på donkens meny igen, men bara till frukost. och tanken på att stå på mcdonalds innan klockan tio på morgonen gör mig inte alls sugen, ens på mister macmuffin.

så imorse gjorde jag en hemma istället. bilden är helt värdelös, jag orkade inte ens kolla om den var skarp, för det tog svinlång tid att laga frukosten och jag var så hungrig.

recept: googla english muffins och baka dem. det är kanske den enklaste frukostbullen att baka själv. pochera ett ägg (här misslyckades jag helt och tvingades istället steka mina. pocheringsförsöket blev läskiga äggtrådar som skulle kunna användas till halloween på ett kreativt vis), stek bacon och ät. jag var oortodox och hade ketchup och harissa på min.

Kommentera

