Matupplevelse på IKEA

Idag var vi självklart på IKEA – tillsammans med hela Malmö. Var tvugna att äta lite där, även om jag typ har svurit att aldrig mer äta där eftersom potatisen är så jäkla nasty.

Iallafall, plötsligt vid mattorna, fick jag en matuppenbarelse. Jag såg färsk pasta, kantareller och äpple framför mig och plötsligt visste jag vad vi skulle äta ikväll.

Det här är resultatet, så jäkla gott, helt nykomponerad rätt.

Lägg ruccola i en skål och skiva ned rödlök, någon tomat och ett äpple, exempelvis royal gala.

Stek klippt bacon och släng ned.

Koka två pkt färsk tortellini, vi hade ricotta och basilikafyllning, och blanda ned i salladen.

Häll i några skvättar olivolja, salt och peppar.

Toppa med färska kantareller som du har stekt med smör och strö över valnötter.

Färdigt!!

(Nästa gång du inte vet vad du ska handla, åk till ikea och ställ dig på mattavdelningen, vetja!)

Kommentera

