Favorit i repris – hela veckan

Känner pressen redan. Kinga och Maggie har bloggat som f-n nu så jag kan inte ligga på latsidan. Sicilien var grymt, helt fantastiskt. 

 

Morgnarna tillbringade jag mest på balkongen och försökte låtsas som att jag var en i gänget av tanterna och farbröderna som stod och hängde på sina balkonger och skvallrade. 

Och det var från balkongen jag träffade min nya hjälte! fruktkillen som kom körande i 10 km/h på sin underbara frukt-och grönsaksvagn varje dag. Om jag försvinner spårlöst ngn gång i livet, åk till Cefalu och se vem som sitter bredvid honom i framsätet… 

För att försöka behålla en touch av Siciliy kommer favvoreceptet som är det enda vi kör nu där hemma. 

Koka upp spaghetti. Under tiden som det kokar fräser du mkt vitlök, röd chili och röd paprika i olivolja. Lägg i skalade räkor, hackad persilja och rivet citronskal. 

Häll av pastavattnet UTOM en del som du slänger ned i pannan så att det gottar till sig och blir lite simmigt. sedan blandar du allt och toppar med mkt parmesan och ruccola! Bellissimo!

 

Kommentera

