Börek i sista sekund

Några kulinariska cirkusnummer blir knappast aktuella för den som häckar på jobbet till 20.30.

I sådana lägen är det skönt att bo i snabbmatens svenska huvudstad.

Det blev ostbörek från det stora stället på Bergsgatan brevid Jalla jalla falafel. Smördeg rullad med fetaostfyllning. I Bulgarien kallad banitsa, i Israel bureka, kan nån fler?

Färsk är den paradisisk, men även halvgammal börek upphottad i mackgrill (låt dem inte mikra den!) funkar helt okej. Knastrigt, flottigt, mättande. 25 spänn. Och man slipper lök och sås.

2 responses to “Börek i sista sekund

  1. Jag kan bara pirog. I morse vaknade jag och tänkte falafeltest. Vi borde ha ett falafeltest på bloggen. Alltså inte alla på en gång utan återkommande. Öht borde vi diskutera vinjetter snart!

  2. Jag tror att min opartiskhet kan ifrågasättas i och med att jag går runt med en tisha där det står I hjärta falafel No 1… men jo, det borde vi ha.
    Och vi måste definitivt styra upp utseendet. Kolla bara min senaste post.
    Inte okej.

Kommentera

