Salvia är knark!

Men hallå, hur kan jag inte ha märkt att teet som jag och typ alla palestinier dricker hela vintrarna är starkt hallucinogent?

Och varför klarar jag inte att fixa en länk till New York Times artikel om saken: http://www.nytimes.com/2008/09/09/us/09salvia.html?_r=1&hp&oref=slogin 

Köp meramiye, tjock, läderaktig ökensalvia, på torget, eller ta en vanlig Ica-kruka i västa fall. Låt några blad dra tillsammans med svart te. Häll i orimliga mängder socker. 

Beroendeframkallande, absolut. Men jag har hittills inte märkt att jag blivit hög.

Salvian kan med fördel också användas till att fylla kyckling ihop med citronklyftor och smör. Eller den kan bräsera ihop med grishals och vitt vin. Eller kalv.


Kommentera

