Om JAG var hemmafrun

Den här bloggen är allt jag vill vara. Nuförtiden skriver Lotta Lundgren himla sällan. Det gör mig ledsen.

Lotta (som jag inte känner alls) är lite som Nigella. Inte nog med att man alltid vill laga maten, man vill läsa för att det är litterärt finare än det mesta annat. Dagens inlägg är så smart.

Uppdatering: Just när jag gnäller över att Lotta Lundgren bloggar för lite berättar Lisa Förare Windbladh att hemmafrun ska börja blogga på taffel. Tjoho!

PS. igår handlade vi på ica maxi. jag fick ångest av att det var så stort och över att det finns så mycket mat och så lite tid att laga den på. david sa något om att det är tur att jag inte har hängglidning som intresse, mat får man åtminstone laga varje dag. men i sommar har jag inte grillat alls, inte gjort key lime pie, inte någon kummincoleslaw, ingen färskpotatissallad. nu nojar jag över att missa svampen också. och savoykålen. DS.

Kommentera

