En sjukt god sallad

Jag får inte nog av den här:

ruccola eller radicheta

stora vita bönor eller gröna linser

auberginer, stora skivade eller pyttesmå klyftade, rostade och/eller stekta i olivolja

persika (mycket)

fårost eller getost, har jag bara ibland

hackade mandlar eller valnötter

balsamvinäger

mycket svartpeppar och torkad timjan, för det blir så löjligt gott ihop med persikornas sötma.

Alltså kombinationen mellan det och det beskstarka från auberginerna. Dör.

Såhär kan den också ta sig ut:

3 responses to “En sjukt god sallad

  1. intressant recept, måste testas – jag har aldrig tänkt på auberginer + persika (+getost). Å andra sidan, vad blir inte gott med auberginer och getost :) Möjligen kan jag gilla persikor i det här sammanhanget, i vanliga fall är jag lite kinkig.

  2. hurdå, kinkig med persikor? det är ju det godaste som finns! salladen har liksom uppstått bara för att jag ska kunna äta fler.

  3. Jag är inget fan av persikor… mest kanske pga den där händelsen när jag var yngre (liten) och mumsade en persika och kom in till mitten och märkte att den var rutten innifrån…. Det gjorde hela upplevelsen lite traumatisk.

    (Sen kanske konserverade persikohalvor med grädde som efterrätt a la 80tal gjorde sitt med?! :) ) Jag håller på att försöka gilla färska i olika maträtter dock… men försöker är ledordet ;)

Kommentera

