Snaskupplopp i Downtown Malmö

Kön utanför nyöppnade Tasty House vid Triangelen vid halvfyra lördag eftermiddag.

I förmiddags när jag och Sarah var inne en sväng var det proppfullt men man fick åtminstone komma in.

Känsla: hotellobby i Dubai. Lyxigt, spegelbeklätt och fräscht. Många nötsorter och rejält baklavakondis. Trevlig personal som hinner skratta medan de öser. Knafen såg misstänkt matt ut, som om den blivit för lite sirapsbehälld. Detta klarnar nog vad det lider.

Eftersom jag och Sarah var ”lite trötta” (jag har just lärt mig av Lisa att kvinnor över 40 blir det i stället för bakis, så det kan väl gälla dem kring 30 också) orkade vi inte stångas och kom inte över några godsaker. 

I stället världens godaste kaffe vid havet

 

 

 

 

 

 

 

Och chirashi (som kanske stavas så) på Hai

 

 

 

 

 

 

 

Här vill jag gärna citera Zsa Zsa Gabor: 

”Lycka kan inte köpas för pengar. Men jag gråter hellre i en Jaguar.” 

Kommentera

